توليد محتواي متني و نكات آن
امروزه از توليد محتواي متني به عنوان يكي از كليدي ترين و ضروري ترين بخش هاي بازاريابي محتوا ياد مي شود. درواقع محتواي متني يكي از مهمترين بخشهاي اين بازاريابي است كه مخاطب با خواندن آن به شما و محصولات و خدمات شما اعتماد مي كند.در تمامي وب سايت ها از متن براي نشان دادن خاصيت و ويژگي هاي يك كالا ويا خدمات به مشتريان استفاده شده است.
امروزه توليد محتواي متني در كنار توليد انواع محتواي صوتي و ويديويي به عنوان شاكله اصلي بازاريابي محتوا در دنيا شناخته مي شود. در نتيجه شما براي نشان دادن كالا و خدمات خود در بازاريابي حتما به يك متن نياز داريد و چگونه نشان دادن آن و نحوه نوشتن آن كه بتواند مخاطب را جذب و براي خريد ترغيب كند از اهميت بالايي برخوردار است .
توليد محتواي متني چيست؟يكي از پركاربردترين انواع محتوا كه به شدت بر روي مخاطبان تاثير گذار است توليد محتواي متني است . محتواي متني ميتواند به سادگي ارزش كالا و خدمات را به كاربر منتقل كرده و به خوبي نمايانگر كسب و كار شما باشد. همچنين توليد محتواي متني
يكي از اساسي ترين روش ها براي بهبود سئوي سايت ها در دنياي اينترنت است. در واقع تمامي قوانين و استاندارد هاي سئو كه براي بهبود رتبه سايت ها در نتايج موتور هاي جست و و در نظر گرفته مي شوند بر اساس همين توليد محتواي متني است.
هر چه كه متن شما بهتر و بهينه تر نوشته شده باشد و از استاندارد هاي سئو بيشتر پيروي كند مي تواند باعث بهبود سئوي سايت شما شود. در نتيجه سايت شما بيشتر و بهتر ديده شده و كسب و كار شما بيشتر و بهتر رونق پيدا مي كند .توليد محتواي متني صرفا نوشتن يك پست به صورت وبلاگي نيست ، در واقع هدف اصلي نوشتن يك متن جذب مخاطب است . مخاطب اولين چيزي را كه ميبيند متن است و اولين كلماتي كه مي خواند در تصميم گيري او و نقشي اساسي ايفا مي كند.
پس بايد محتواي نوشته شده به خوي بتواند حالات و احساسات كاربر را براي خريد و استفاده از محصول و يا خدمات ترغيب كند. به همين دليل است كه فرايند توليد محتواي متني را به كارشناسان خبره ارجاع مي دهند تا آنها بتوانند با استفاده از استراتژي هاي توليد محتواي متني
و دانش و تجربه خود بهترين محتواي متني را توليد كنند .
مزيت هاي توليد محتواي متني :
صفرتا صد بازاريابي محتوا
استفاده از متن توليد شده در وب سايت ها بهبود رتبه سايت در نتايج جست و جوي گوگل
توانايي بالا در جذب مخاطب از طريق اينترنت
جذب مشتريان بالقوه
افزايش اعتبار كسب و كار با انتشار محتواي مناسب در فضاي اينترنت
امكان اشتراك گذاري محتواي متني توليد شده در شبكه هاي اجتماعي
بهبود برندينگ براي كسب و كار ها
رشد و توسعه كسب و كار در بخش هاي مختلف
معايب توليد محتواي متني
نياز به استفاده از كارشناسان خبره و متخصص
توجه بالا به نوع محتواي متني و دقت در نوشتن ان
نياز به زمان و هزينه براي تاثير گذاري بهتر ( نسبت به محتوا هاي ديگر هزينه به مراتب كمتري دارد)
توجه به سليقه مخاطب در هنگام نگارش محتواي متني كه ممكن است فرايند توليد را كمي سخت تر كند.
قبل از اينكه تفاوت توليد محتواي متني با ساير محتوا ها را به شما شرح دهيم بايد بدانيم كه محتواي متني از چه چيزي تشكيل شده است . محتواي متني تركيي از واژگان است كه با استفاده از آنها در صدد انتقال يك پيام و ارسال آن براي يك مخاطب و يا گروهي از مخاطبان خاص است . در فرايند توليد محتواي متني شما بايد به يك موضوع خاص پرداخت و در خصوص آن اقدام به نوشتن نماييد .
توليد محتواي متني قدمتي به اندازه تاريخ دارد. از زمانيكه نوشتن اختراع شد توليد محتواي متني هم به وجود آمد. در نگاه اول شايد شما به خودتان بگوييد كه با توجه به اين همه كسو فيلم در دنياي اطراف ما ديگر افراد وقت و حوصله اي براي خواندن ندارند اما در حقيقت اين چنين نيست. همچنان هم سايت ها اولين و اصلي ترين مولفه براي بهتر ديده شدن محتويات متني مي دانند.
توليد محتواي متني به نوبه خود داراي سختي هاي زيادي است . شما بايد از استاندارد هاي توليد محتوا استفاده كنيد. اين استاندارد ها در كنار استاندارد هاي سئو باعث مي شود كه فرايند توليد محتواي متني كار ساده اي باشد و براي نوشتن آن شما نياز به استفاده از كارشناسان خبره و نويسندگان ماهر داشته باشيد .
در كنار اين موارد بايد به اين نكته دقت كنيد كه توليد محتواي متني با توليدساير محتواها تفاوت هايي است. اينكه شما همه آنچه را كه ميخواهيد كاربر با خواندن آنها جذب شود را روي يك كاغذ و يا نوشته ارائه دهيد كار سختي است. بايد كلمات و لغاتي استفاده كنيد كه كاربر با خواندن آنها جذب مقاله شويد.بايد در نوشتن جملات كوتاه و حساب شده عمل كنيد تا كاربر با خواندن آنها خسته نشود . بايد بتوانيد در خصوص يك موضوع در كوتاه ترين و كاملترين جملات به صورت كامل همه موارد را شرح دهيد.
در اين خصوص بايد گفته شود كه در توليد محتواي صوتي نيز شما بايد از روي يك متن اقدام به توليد محتواي صوتي نماييد. درواقعه همه آنچه كه ميخواهيد با صوت خود به كاربر منتقل كنيد را بايد از روي يك دست نوشته و يا متن از قبل نوشته شده بخوانيد . در اينجا توليد محتواي متني به صورت غير مستقيم به كار گرفته مي شود.
در اين حالت تفاوت اصلي در اين است كه در توليد محتواي متني كاربر بايد خود آنها را بخواند ولي در محتواي صوتي كاربر مي تواند به راحتي به حرف ها و نوشته هاي شما گوش دهد. دراين حالت كاربر زمان كمتري را ميتواند روي محتواي شما بگذارد .
مهمترين تشبيه به تفاوت توليد محتواي متني و توليد محتواي صوتي مانند خواندن روزنامه و گوش دادن به اخبار راديو است . كاربري كه اقدام به خواندن محتواي متني مي كند روي اين محتوا تمركز مي كند در حالي كه در محتواي صوتي كاربر تمركز كمتري روي محتواي شما دارد.
در توليد محتواي متني اين خاصيت نوشتاري است كه مي تواند مخاطب را جذب كند و هر چه نوشته جذاب تر باشد مخاطب بيشتر جذب مي شود. در حالي كه در محتواي صوتي اين لحن و نوع صداي گوينده است كه مي تواند روي مخاطب تاثير گذار باشد .
توليد محتواي تصويري تركيبي از عكس ها و متن ها است. در اينجا كاربر مي تواند همه آنچه را كه مي خواهد بشنود و بخواند را به صورت تصويري ببيند. مهمترين قابليت محتواي تصويري اين است كه پيام را بهتر و كامل تر به مخاطب منتقل ميكند. مخاطب مي تواند نوع پيام را ببيند، مثلا مي تواند كالا را ببيند ، با ان بيشتر و بهتر آشنا شود . ولي اين قابليت در محتواي متني وجود ندارد و كاربر بايد بر اساس نوشته ها با كالا و خدمات و ويژگي هاي يك محصول آشنا شود .
محتواي متني خوبمهم ترين تفاوت توليد محتواي متني و توليد محتواي تصويري زمان بر بودن محتواي تصويري است . در واقع فرايند توليد محتواي تصويري مي تواند از چندين ساعت تا چندين روز زمان بر باشد در حالي كه شما مي توانيد در مدت زمان كوتاهي مثل چند ساعت يك محتواي متني خوب را توليد كند .
محتواي تصويري مي تواند به خوبي تمام جنبه ها و بخش هاي محصول و يا خدمات را پوشش دهد در حالي كه محتواي متني مي تواند فقط به اين جنبه ها اشاره كرده و آنها را به كاربر معرفي كند. كاربر هيچ درك و تصويري از محصول شما نخواهد داشت .
در توليد محتواي متني شما مي توانيد از يك يا چند نفر نويسنده استفاده كنيد تا محتواي عالي تهيه شود و براي توليد محتواي تصويري شما بايد از چندين نفر با تخصص هاي مختلف استفاده كنيد . جزئيات بسيار زياد در توليد محتواي تصويري وجود دارد كه ميتواند باعث موفقيت و يا شكست يك محتوا شود.
كسب و كارهاي نيازمند توليد محتواي متني
مي توان به صورت كلي گفت كه تقريبا تمامي كسب و كار ها به توليد محتواي متني نياز دارند. فرقي نمي كند كه شما يك شركت كوچك باشيد يا يك فروشگاه درگوشه اي از شهر ، شما براي معرفي كالاها و خدمات خود نياز به استفاده از محتواي متني داريد. در واقع فرايند توليد محتوا به نوعي است كه شامل تمامي كسب و كار مي شوند.
از همين رو مي توان گفت كه در دنياي امروزي محتواي متني نقش مهمي را در معرفي كسب و كار ها و محصولات و خدمات آنها ايفا مي كند. به عنوان مثال شما روي شيشه فروشگاه ها قطعا نوشته هايي مثل روغن موجود است و يا كليه اجناس با تخفيف را مشاهده كرده ايد . در نتيجه مي توان گفت كه توليد محتواي متني براي تمامي كسب و كار امري مهم است كه از آن براي پيشبرد اهداف خود استفاده ميكنند.
مخاطبان توليد محتواي متني
محتواي متني بر اساس نوع و ساختار خود مي تواند مخاطبان مختلفي داشته باشد. در واقع اگر شما با انواع محتواي متني آشنا شويد مي توانيد بر اساس آنها نيز اقدام به جذب مخاطب كنيد.
توليد محتواي متني را مي توان در چندين دسته مختلف قرار داد. اين دسته ها شامل موارد زير مي شوند :
در اين نوع توليد، متن و نوشته شما براي عموم مردم و كاربران استفاده مي شود. شما بايد از ساده ترين كلمات استفاده كنيد و به كوتاه ترين شكل ممكن پيام خود را منتقل كنيد.
توليد محتواي متني تخصصياين نوع محتوا براي افراد خاص نوشته مي شود. در توليد محتواي متني تخصصي شما بايد بيشترين دقت را به خرج دهيد تا اطلاعات به صورت درست و دقيق به كاربر منتقل شود. اين نوع محتوا به دليل اينكه داراي مخاطب خاص هستند بسيار مهم هستند و بايد از اصول و استانداردهاي توليد محتواي متني به شدت پيروي كنند .
توليد محتواي متني براي شبكه هاي اجتماعيدر اين نوع محتوا شما بايد كلمات و واژه هايي را استفاده كنيد كه كاربر با خواندن آنها تحريك شده و به جذب محتواي شما شود. استفاده از كلمات مهم و حتي واژه هايي كه به نوعي به عنوان واژگان مهم تلقي مي شوند ( كلمات ترند شده در اينترنت ) باعث مي شود كه كاربر خيلي سريع جذب محتواي شما شود .
توليد محتواي متني تبليغاتيكوتاه مختصر و مفيد از ويژگي هاي اصلي توليد محتواي متني تبليغاتي است. در محتواي تبليغاتي شما چند ثانيه بيشتر براي جذب مخاطب وقت نداريد بايد به دقت به آن چيزي كه ميخواهيد بنويسيد فكر كنيد . توليد محتواي متني تبليغاتي را ميتوان حساس ترين نوع توليد محتواي دانست كه نتيجه آن به شدت روي كسب و كار شما تاثير گذار است .
توليد محتواي متني براي معرفي محصولاين نوع توليد محتوا مختص سايت هاي فروشگاهي است . در اين نوع محتوا شما بايد به خوبي تمام بخش هاي يك محصول و يا حتي يك خدمات را به كاربر توضيح دهيد . هر چه محتواي شما بهتر و كامل تر باشد كاربر بيشتر و بهتر با محصول و خدمات شما اشنا مي شود .
همانطور كه اشاره شد توليد محتواي متني بر اساس نياز كاربر و نوع مخاطبان كاري دشوار است و اگر اشتباهي در اين فرايند صورت گير ممكن است نتيجه معكوس داده و باعث عدم اعتماد كاربران به شما و مجموعه شما شود. در نتيجه براي توليد محتواي متني مورد نياز خود بايد به سراغ نويسنده ها و شركت هاي معتبر برويد. اين كاري است كه حتي شركت هاي بزرگ هم براي تبليغات و معرفي خود و محصولات خود از آن استفاده ميكنند.
بهبود كسب و كار شما
به اين نكته توجه داشته باشيد كه توليد محتواي متني هم باعث بهبود كسب و كار شما شده و هم اينكه مي تواند به راحتي رتبه سايت (Site ranking) شما را بهبود ببخشد. شما مي توانيد به راحتي و با استفاده از توليد محتواي متني سئو شده كسب و كار خود را بيشتر و بهتر به كاربران خود معرفي كنيد .
شما بايد به اين نكته توجه كنيد كه كسب و كار شما داراي رقبايي است كه از ديروز اقدامات خود را شروع كرده اند. در واقع رقبا منتظر حركت و مشاهده استراتژي شما نيستند . شما هم بايد فعاليت خود را آغاز كنيد تا در دنياي توليد محتوا و دنياي ديجيتالي اينترنت از رقباي خود عقب نيفتيد . براي اينكه بتوانيد به راحتي رقباي خود را كنار زده و از آن ها پيشي بگيريد نياز به تجربه و تخصص افرادي داريد كه بتوانند در كوتاه ترين زمان ممكن سفارشات شما را انجام دهند .
مجموعه رايا ماركتينگ با داشتن چندين هزار نويسنده خوب و متعهد در ايران به عنوان يكي از بهترين و كاملترين مجموعه هاي توليد محتواي متني عمل مي كند. در اين مجموعه شما مي توانيد به راحتي انواع محتواي متني را سفارش داده و در كوتاه ترين زمان ممكن محتواي متني خود را به بهترين و كامل ترين شكل ممكن دريافت نماييد .
برچسب: ،
ادامه مطلب