وبلاگ رایگان دانلود فیلم و سریال رایگان ساخت وبلاگ رایگان
حذف در پنل کاربری [X]
سئو چيست؟ سئو سایت کسب و کار

سئو سایت کسب و کار

آموزش سئو سایت، آموزش seo، دیجیتال مارکتینگ

سئو چیست؟

سئو چیست؟ این سوال احتمالا برای بسیاری از افرادی که برای اولین بار با کلمه سئو مواجه شده‌اند پیش آمده است. سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization است و به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به مجموعه اقداماتی که برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل انجام می‌شود، گفته می‌شود.

رتبه بالای وبسایت یک کسب و کار در نتایج جستجو‌ی گوگل منجر به افزایش بازدید و افزایش آگاهی از برند خواهد شد که جلب توجه بیشتر مشتریان بالقوه و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. انجام سئو بصورت اصولی به کسب و کارها کمک می‌کند میزان بازدید و اعتبار خود را افزایش دهند. پس اگر سایت شما برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکارتان در صفحه یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد.

اصطلاحاتی مثل سئو کردن سایت، بهبود سئو، افزایش و بالابردن سئو سایت و سئوسازی عباراتی هستند که کاربران فارسی زبان برای جستجو و کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو استفاده می‌کنند. اگر به تازگی با کلمه سئو آشنا شده‌اید و بدنبال درک کاملی از مفهوم سئوی سایت، اهمیت سئو و دریافت اطلاعات تکمیلی از جنبه‌های مختلف سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو هستید، مطالعه این راهنما برای شما مفید خواهد بود. این مقاله یک راهنمای بسیار جامع درباره سئوی سایت است. با مطالعه کامل این راهنما بیش از ۹۰ درصد از مهمترین نکات برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه در گوگل را فراخواهید گرفت. پس بیاید با هم شروع کنیم.

سئو چیست؟

تعریف سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو عبارتست از: «مجموعه اقدامات و فرایندهایی که در آن رتبه کل سایت یا یک صفحه از وبسایت برای یک یا چند کلیدواژه در موتورهای جستجو نظیر گوگل بهبود پیدا می‌کند و این افزایش رتبه منجر به افزایش ترافیک ورودی و میزان بازدید سایت می‌شود.»

تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی و ظهور موتورهای جستجو برمی‌گردد. امروزه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر و صنعت رو به گسترش شناخته می‌شود. با همه گیری ویروس کرونا و افزایش تمایل مردم به انجام خرید اینترنتی اهمیت سرمایه گذاری روی سئو سایت بیشتر شد.

سئو چگونه کار می‌کند؟ مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو

با رعایت اصول سئو و سرمایه‌گذاری روی سئوی وبسایت، شما تلاش می‌کنید تا به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع مورد نظر کاربر است. چون نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران هدف اصلی تمام موتورهای جستجو است.

اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری روی صفحات وبسایت خود ایجاد کنید، باید از الگوریتم‌های رتبه‌بندی در موتور جستجوی گوگل آگاه باشید. اگر بازدیدهای ویدیویی بیشتری برای کانال ویدیویی خود در یوتیوب می خواهید، باید تمرکز خود را روی سئو ویدیو در یوتیوب و درک الگوریتم‌های رتبه‌بندی در یوتیوب بگذارید. در اینجا ما در مورد سئوی یوتیوب صحبت نخواهیم کرد.

اهمیت و مزایای سرمایه گذاری روی سئوی سایت

سئو یکی از بخش‌های مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. همه روزه مردم برای یافتن پاسخ سوالات، اطلاعات محصولات، خدمات و موارد دیگر، بیش از میلیاردها کلیدواژه را در موتورهای جستجوگر وارد می‌کنند. امروزه بهتر دیده‌شدن در فضای دیجیتال و افزایش رتبه در گوگل، تاثیر بسزایی در جذب مشتریان بالقوه و افزایش گردش مالی کسب‌وکارها دارد زیرا اکثر مردم تنها تمایل به کلیک روی چند نتیجه اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل دارند.

رتبه بندی موتورهای جستجو یک بازی تنها با یک برنده است. سه نتیجه برتر بیش از ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند و با رفتن به رتبه ۹، نرخ کلیک به ۳٪ کاهش می‌یابد.

با بررسی نرخ کلیک برای جایگاه‌های مختلف در صفحه نتایج گوگل به نظر می‌رسد رتبه‌‌های ۱ تا ۳ اختلاف شدیدی با سایر رتبه‌ها در نرخ کلیک دارند و باید نهایت تلاش خود را برای رسیدن به رتبه‌های یک تا سه در گوگل به کار گیرید.

کسب رتبه بهتر در گوگل از مهمترین اهداف سئو است. تحقیقات مختلف نشان داده کسب رتبه بهتر در گوگل بیانگر اعتبار بیشتر آن کسب و کار نزد کاربران است. سرچ کردن در موتورهای جستجو برای بسیاری از برندها و کسب‌وکارها منبع اصلی جذب ترافیک و تکمیل‌کننده سایر کانال‌های بازاریابی است. در تصویر زیر مقایسه میزان بازگشت سرمایه (ROI) را برای انواع روش‌های بازاریابی ملاحظه می‌کنید:

شاید بهترین تعریف برای نرخ بازگشت سرمایه، نسبت سود حاصله به میزان هزینه و سرمایه پرداخت شده باشد. نمودار بالا بیانگر این مساله است که شما با سرمایه گذاری مثلا صد میلیونی روی سئو، سود ۴۹ میلیون تومانی برداشت خواهید کرد.

تفاوت سئو و تبلیغات در گوگل (Google Ads) چیست؟

شما می‌توانید با پرداخت هزینه به گوگل لینک سایت خود را در صفحات جستجوی گوگل نمایش دهید و به ازای هر بار کلیک مبلغ مشخصی به گوگل پرداخت کنید به این روش تبلیغاتی گوگل ادز می‌گویند. با بالا رفتن تعداد کلیک‌ها و اتمام اعتبار حساب این فرایند متوقف خواهد شد. با افزایش تعداد افرادی که قصد نمایش لینک سایتشان برای یک کلمه یکسان را دارند قیمت هر کلیک افزایش (PPC) خواهد یافت که نتیجه آن افزایش قیمت مبلغ پرداختی شما به گوگل خواهد بود. در واقع هزینه به ازای هر کلیک در گوگل ادز، بصورت مزایده‌ای مشخص می‌شود.

بطور کلی با مقایسه سئو و تبلیغات در گوگل (گوگل ادز) می‌توان مزایای زیر را برای سئو نام برد:

  • ترافیک در سئو رایگان است: با سرمایه گذاری روی سئو و کسب رتبه، شما بابت هر کلیک نیازمند پرداخت هزینه به گوگل نیستید. در واقع جایگاه شما وابسته به تعداد کلیک و تعداد افرادی که روی لینک شما کلیک می‌کنند نیست.
  • ترافیک ناشی از سئو مستمر است: برخلاف گوگل ادز، ترافیک ناشی از سئو مستمر و یکنواخت است. در تبلیغات کلیکی با اتمام شارژ حساب گوگل ادز، نمایش سایت در صفحه نتایج جستجو متوقف می‌شود. با سرمایه گذاری در سئو و کسب رتبه بالا در گوگل، ترافیک سایت مستمر خواهد بود و در هنگام توقف سرمایه‌گذاری روی سئوی سایت رتبه سایت تغییرات ناگهانی نخواهد داشت.

    از دیگر مزایای سئو در مقایسه با ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی این است که امکان ایجاد ترافیک مستمر در سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ نظیر ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. بعنوان مثال در یک کمپین تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ، پس از ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی، افزایش‌ در ترافیک وبسایت ایجاد می‌شود که در نهایت و پس از پایان کمپین تبلیغاتی مربوطه این ورودی‌ها از بین می‌رود.
  • بسیاری از کاربران تمایلی به کلیک روی لینک‌های تبلیغاتی در گوگل ندارند: لینک‌های تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجوی گوگل، با علامت (Ad) به معنی تبلیغات مشخص شده‌اند. تحقیقات نشان داده بسیاری از کاربران تمایلی به کلیک روی لینک‌های تبلیغاتی ندارند و با نادیده گرفتن لینک‌های تبلیغاتی به سراغ نتایج بعدی می‌روند.

معایب سئو

۱- رسیدن به نتیجه در سئو زمانبر است

کسب رتبه بالا در گوگل یک شبه اتفاق نمی‌افتد. ایندکس کردن صفحات توسط گوگل زمانبر است و رسیدن به رتبه بالا ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد. اگرچه سرمایه‌گذاری در سئو ارزشش را دارد اما اگر نیاز به افزایش سریع میزان بازدید سایت و مشتریانتان را دارید شاید بهتر است از سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال نظیر گوگل ادز استفاده کنید.

۲- تغییرات الگوریتم‌های گوگل

گوگل به منظور نمایش بهتر نتایج به کاربران دائما در حال تغییر روش رتبه بندی سایت‌ها در صفحه نتایج جستجو است. مطالعه دائم درباره آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل و بروز بودن دانش سئو امری ضروری در حفظ رتبه‌های برتر برای سایت‌هاست. مطالعه مستمر درباره سئو و آپدیت‌های الگوریتم‌ گوگل ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار میسر نباشد.

۳- سئو تضمینی برای رسیدن به رتبه‌های برتر وجود ندارد

گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی سایت‌ها استفاده می‌کند و الگوریتم‌های گوگل دائما در حال تغییر هستند. از طرفی خود گوگل در مورد شرکت‌هایی که خدمات سئو تضمینی ارائه می‌دهند هشدار می‌دهد. شرکت‌هایی هستند که ادعا می‌کنند خدمات سئوی تضمینی ارائه می‌کنند. به عبارت دیگر به شما تضمین می‌دهند که در تعدادی از کلمات کلیدی به صفحه اول گوگل یا حتی رتبه اول گوگل خواهید رسید و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، هزینه دریافتی را پس خواهند داد.

مربی بدنسازی را تصور کنید که به شما تضمین رسیدن به وزن مشخصی را می‌دهد. دونده دو و میدانی را در نظر بگیرید که مربیش به او تضمین قهرمانی در المپیک بدهد. آیا تضمین دادن در چنین شرایطی منطقی و عقلانیست؟ آیا این مربی از شرایط رقبا و تمرینات آن‌ها آگاهی دارد؟ آیا کسب رتبه به تلاش خود ورزشکار ارتباطی ندارد؟ این دو مثال به خوبی بیانگر غیرمنطقی بودن ضمانت‌های ارائه شده توسط برخی از شرکت‌های سئو است.



برچسب: ،
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۰:۳۹ توسط:سئو موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :