الگوریتم گورخر چیست؟ چگونه روی سئو تاثیر دارد؟
پس از شکلگیری اولین فروشگاه اینترنتی، طولی نکشید تا افراد رفته رفته به خرید اینترنتی اعتماد کردند و میتوان گفت امروزه اغلب افراد حداقل یکبار تجربه خرید اینترنتی را دارند.
با گسترش تمایل افراد به خرید آنلاین، روز به روز به تعداد فروشگاههای اینترنتی نیز افزوده میشود. در این بین برخی از فروشگاهها به سرعت محبوبیت زیادی پیدا میکنند و میتوانند نظر گروه زیادی از مخاطبان را به خود جلب کنند و برخی دیگر نیز پس از مدتی کوتاه از دور رقابت حذف شدند.
در این بین گوگل نیز که همواره به دنبال جلب رضایت کاربران بوده است، به این فکر افتاد که دنیای وب را برای یک خرید اینترنتی ایمن و سالم توسعه دهد و فروشگاههای اینترنتی که از کیفیت خوبی برخوردار اند را به کاربران معرفی کند.
گوگل با کمک الگوریتمهای خود به طور پیوسته فروشگاههای اینترنتی را رصد میکند و فروشگاههایی که از کیفیت و خدمات مناسبی برخوردار نباشند را از فهرست نتایج جستوجو حذف میکند؛ از طرف دیگر، فروشگاههایی که خدمات خوبی به کاربران ارائه میدهند و در جهت جلب رضایت کاربر تلاش میکنند؛ در رتبههای برتر فهرست نتایج جستوجو قرار میگیرند.
الگوریتم گورخر گوگل مسئول رسیدگی و نظارت بر فروشگاههای اینترنتی است و وبسایتهای اسپم را از فهرست نتایج جستوجو حذف میکند. در این مقاله به معرفی الگوریتم گورخر و تاثیر آن روی سئو سایتهای فروشگاهی میپردازیم و در معیارهای مهم برای این الگوریتم را بررسی میکنیم.
معرفی الگوریتم گورخر
الگوریتم گورخر یکی دیگر از الگوریتمهای گوگل است که با هدف نظارت بر تجارت الکترونیک و فروشگاههای اینترنتی طراحی شده است.
در دنیای وب روزانه شاهد اضافه شدن صدها فروشگاه اینترنتی به جمع وبسایتهای فروشگاهی هستیم. تحقیقات نشان میدهد که ۷۰ درصد این وبسایتها اسپم هستند و کارایی اصلی را ندارند. در این بین برخی از فروشگاهها توانسته اند با روشهای سئو کلاه سیاه، مانند تمرکز روی کلمات کلیدی، به جایگاه بالای فهرست نتایج جستوجو دست پیدا کنند؛ اما هنگامی که کاربر از آنها خرید میکنند، نه تنها کالایی به دست کاربر نخواهد رسید، بلکه در برخی مواقع اطلاعات حساب و اطلاعات شخصی کاربر نیز لو میرود.
گوگل برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی اقدام به طراحی الگوریتمی کرد که روی فعالیت فروشگاههای اینترنتی نظارت داشته باشد. الگوریتم گورخر تمامی وبسایتهای فروشگاهی را زیر نظر دارد و بر اساس کیفیت فعالیت آنها و نظرات کاربران، رتبههای خوبی را به وبسایتهای خوب میدهد و فروشگاههای اینترنتی اسپم را از فهرست نتایج جستوجو حذف میکند.
چگونه الگوریتم گورخر را تحت تاثیر قرار دهیم؟
الگوریتم گورخر نیز مانند دیگر الگوریتمهای گوگل، به دنبال جلب رضایت کاربران است؛ پس اگر میخواهید این الگوریتم را تحت تاثیر قرار دهید و سئو وبسایت خود را بهینه کنید، بهتر است که به دنبال راهکارهایی باشید تا رضایت مشتریان خود را جلب کنید. در ادامه برخی از این روشها را با هم بررسی میکنیم.
- رابط کاربری بالا و در دسترس بودن
اگر به دنبال آن هستید که سئو وبسایت خود را بالا ببرید، در وهله اول باید به نیازهای کاربر توجه کنید و وبسایت خود را متناسب با نیازهای کاربران طراحی کنید؛ از این رو داشتن یک وبسایت با رابط کاربری بالا میتواند الگوریتم گورخر را تحت تاثیر قرار دهد.
طراحی وبسایت باید به گونهای باشد که کاربر با ورود به آن احساس راحتی کند و گزینههای مختلف وبسایت شما باید در دسترس کاربر باشد.
- محتوای بهینه
محتوا یک بخش مهم و اساسی در دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید؛ از این رو وبسایت فروشگاهی شما نیز باید محتوایی مناسب را به کاربران ارائه دهد. علاوه بر محتوایی که برای بلاگ فروشگاه خود مینویسد، برای محصولات خود نیز تولید محتوا کنید.
برای هر محصول محتوای منحصر ایجاد کنید و مشخصات و توضیحات آن را به طور کامل به کاربر شرح دهید؛ اگر وبسایت شما محصولات مشابهی دارد، از یک محتوای یکسان برای تمامی آنها استفاده نکنید و سعی کنید با ایجاد تغییراتی، هرچند کوچک، محتوای جداگانهای برای هر محصول قرار دهید.
استفاده از ویدیو معرفی محصولات نیز میتواند پیشنهادی مناسب باشد. میتوانید برای هر محصول ویدیو معرفی کوتاهی تهیه کنید و در آن مشخصات و ویژگیهای محصول را شرح دهید و در صفحه معرفی محصولات خود قرار دهید.
- به نظرات کاربران اهمیت دهید
این امکان را برای کاربران فراهم کنید تا نظر خود را درباره محصول خریداری شده از وبسایت شما را ثبت کنند و آن نظر را به دیگر کاربران نیز نمایش دهید. هنگامی که مشتریان بالقوه شما، نظرات مثبت سایر کاربران را مطالعه میکنند، اعتماد بیشتری نسبت به فروشگاه شما پیدا کرده و احتمال خرید آنها بالاتر میرود. علاوه بر این، تعداد نظرات کاربران و کیفیت آنها الگوریتم گورخر را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.
- از کدهای Schema استفاده کنید
برای محصولات خود از زبان نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید و کد اسکیما را برای صفحات مختلف وبسایت خود فراهم کنید.
معرفی الگوریتم گورخرالگوریتم گورخر یکی دیگر از الگوریتمهای گوگل است که با هدف نظارت بر تجارت الکترونیک و فروشگاههای اینترنتی طراحی شده است.
در دنیای وب روزانه شاهد اضافه شدن صدها فروشگاه اینترنتی به جمع وبسایتهای فروشگاهی هستیم. تحقیقات نشان میدهد که ۷۰ درصد این وبسایتها اسپم هستند و کارایی اصلی را ندارند. در این بین برخی از فروشگاهها توانسته اند با روشهای سئو کلاه سیاه، مانند تمرکز روی کلمات کلیدی، به جایگاه بالای فهرست نتایج جستوجو دست پیدا کنند؛ اما هنگامی که کاربر از آنها خرید میکنند، نه تنها کالایی به دست کاربر نخواهد رسید، بلکه در برخی مواقع اطلاعات حساب و اطلاعات شخصی کاربر نیز لو میرود.
گوگل برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی اقدام به طراحی الگوریتمی کرد که روی فعالیت فروشگاههای اینترنتی نظارت داشته باشد. الگوریتم گورخر تمامی وبسایتهای فروشگاهی را زیر نظر دارد و بر اساس کیفیت فعالیت آنها و نظرات کاربران، رتبههای خوبی را به وبسایتهای خوب میدهد و فروشگاههای اینترنتی اسپم را از فهرست نتایج جستوجو حذف میکند.
چگونه الگوریتم گورخر را تحت تاثیر قرار دهیم؟
الگوریتم گورخر نیز مانند دیگر الگوریتمهای گوگل، به دنبال جلب رضایت کاربران است؛ پس اگر میخواهید این الگوریتم را تحت تاثیر قرار دهید و سئو وبسایت خود را بهینه کنید، بهتر است که به دنبال راهکارهایی باشید تا رضایت مشتریان خود را جلب کنید. در ادامه برخی از این روشها را با هم بررسی میکنیم.
- رابط کاربری بالا و در دسترس بودن
اگر به دنبال آن هستید که سئو وبسایت خود را بالا ببرید، در وهله اول باید به نیازهای کاربر توجه کنید و وبسایت خود را متناسب با نیازهای کاربران طراحی کنید؛ از این رو داشتن یک وبسایت با رابط کاربری بالا میتواند الگوریتم گورخر را تحت تاثیر قرار دهد.
طراحی وبسایت باید به گونهای باشد که کاربر با ورود به آن احساس راحتی کند و گزینههای مختلف وبسایت شما باید در دسترس کاربر باشد.
- محتوای بهینه
محتوا یک بخش مهم و اساسی در دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید؛ از این رو وبسایت فروشگاهی شما نیز باید محتوایی مناسب را به کاربران ارائه دهد. علاوه بر محتوایی که برای بلاگ فروشگاه خود مینویسد، برای محصولات خود نیز تولید محتوا کنید.
برای هر محصول محتوای منحصر ایجاد کنید و مشخصات و توضیحات آن را به طور کامل به کاربر شرح دهید؛ اگر وبسایت شما محصولات مشابهی دارد، از یک محتوای یکسان برای تمامی آنها استفاده نکنید و سعی کنید با ایجاد تغییراتی، هرچند کوچک، محتوای جداگانهای برای هر محصول قرار دهید.
استفاده از ویدیو معرفی محصولات نیز میتواند پیشنهادی مناسب باشد. میتوانید برای هر محصول ویدیو معرفی کوتاهی تهیه کنید و در آن مشخصات و ویژگیهای محصول را شرح دهید و در صفحه معرفی محصولات خود قرار دهید.
- به نظرات کاربران اهمیت دهید
این امکان را برای کاربران فراهم کنید تا نظر خود را درباره محصول خریداری شده از وبسایت شما را ثبت کنند و آن نظر را به دیگر کاربران نیز نمایش دهید. هنگامی که مشتریان بالقوه شما، نظرات مثبت سایر کاربران را مطالعه میکنند، اعتماد بیشتری نسبت به فروشگاه شما پیدا کرده و احتمال خرید آنها بالاتر میرود. علاوه بر این، تعداد نظرات کاربران و کیفیت آنها الگوریتم گورخر را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.
- از کدهای Schema استفاده کنید
برای محصولات خود از زبان نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید و کد اسکیما را برای صفحات مختلف وبسایت خود فراهم کنید.
معرفی الگوریتم گورخرالگوریتم گورخر یکی دیگر از الگوریتمهای گوگل است که با هدف نظارت بر تجارت الکترونیک و فروشگاههای اینترنتی طراحی شده است.
در دنیای وب روزانه شاهد اضافه شدن صدها فروشگاه اینترنتی به جمع وبسایتهای فروشگاهی هستیم. تحقیقات نشان میدهد که ۷۰ درصد این وبسایتها اسپم هستند و کارایی اصلی را ندارند. در این بین برخی از فروشگاهها توانسته اند با روشهای سئو کلاه سیاه، مانند تمرکز روی کلمات کلیدی، به جایگاه بالای فهرست نتایج جستوجو دست پیدا کنند؛ اما هنگامی که کاربر از آنها خرید میکنند، نه تنها کالایی به دست کاربر نخواهد رسید، بلکه در برخی مواقع اطلاعات حساب و اطلاعات شخصی کاربر نیز لو میرود.
گوگل برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی اقدام به طراحی الگوریتمی کرد که روی فعالیت فروشگاههای اینترنتی نظارت داشته باشد. الگوریتم گورخر تمامی وبسایتهای فروشگاهی را زیر نظر دارد و بر اساس کیفیت فعالیت آنها و نظرات کاربران، رتبههای خوبی را به وبسایتهای خوب میدهد و فروشگاههای اینترنتی اسپم را از فهرست نتایج جستوجو حذف میکند.
چگونه الگوریتم گورخر را تحت تاثیر قرار دهیم؟
الگوریتم گورخر نیز مانند دیگر الگوریتمهای گوگل، به دنبال جلب رضایت کاربران است؛ پس اگر میخواهید این الگوریتم را تحت تاثیر قرار دهید و سئو وبسایت خود را بهینه کنید، بهتر است که به دنبال راهکارهایی باشید تا رضایت مشتریان خود را جلب کنید. در ادامه برخی از این روشها را با هم بررسی میکنیم.
- رابط کاربری بالا و در دسترس بودن
اگر به دنبال آن هستید که سئو وبسایت خود را بالا ببرید، در وهله اول باید به نیازهای کاربر توجه کنید و وبسایت خود را متناسب با نیازهای کاربران طراحی کنید؛ از این رو داشتن یک وبسایت با رابط کاربری بالا میتواند الگوریتم گورخر را تحت تاثیر قرار دهد.
طراحی وبسایت باید به گونهای باشد که کاربر با ورود به آن احساس راحتی کند و گزینههای مختلف وبسایت شما باید در دسترس کاربر باشد.
- محتوای بهینه
محتوا یک بخش مهم و اساسی در دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید؛ از این رو وبسایت فروشگاهی شما نیز باید محتوایی مناسب را به کاربران ارائه دهد. علاوه بر محتوایی که برای بلاگ فروشگاه خود مینویسد، برای محصولات خود نیز تولید محتوا کنید.
برای هر محصول محتوای منحصر ایجاد کنید و مشخصات و توضیحات آن را به طور کامل به کاربر شرح دهید؛ اگر وبسایت شما محصولات مشابهی دارد، از یک محتوای یکسان برای تمامی آنها استفاده نکنید و سعی کنید با ایجاد تغییراتی، هرچند کوچک، محتوای جداگانهای برای هر محصول قرار دهید.
استفاده از ویدیو معرفی محصولات نیز میتواند پیشنهادی مناسب باشد. میتوانید برای هر محصول ویدیو معرفی کوتاهی تهیه کنید و در آن مشخصات و ویژگیهای محصول را شرح دهید و در صفحه معرفی محصولات خود قرار دهید.
- به نظرات کاربران اهمیت دهید
این امکان را برای کاربران فراهم کنید تا نظر خود را درباره محصول خریداری شده از وبسایت شما را ثبت کنند و آن نظر را به دیگر کاربران نیز نمایش دهید. هنگامی که مشتریان بالقوه شما، نظرات مثبت سایر کاربران را مطالعه میکنند، اعتماد بیشتری نسبت به فروشگاه شما پیدا کرده و احتمال خرید آنها بالاتر میرود. علاوه بر این، تعداد نظرات کاربران و کیفیت آنها الگوریتم گورخر را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.
- از کدهای Schema استفاده کنید
برای محصولات خود از زبان نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید و کد اسکیما را برای صفحات مختلف وبسایت خود فراهم کنید.
- اینماد تهیه کنید
برای وبسایت خود اینماد بگیرید. داشتن اینماد این اطمینان را به کاربران میدهد که با یک وبسایت امن مواجه اند. گرفتن اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) علاوه بر اینکه اطمینان کاربران را به همراه دارد، الگوریتم گورخر را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.
- ثبت مشخصات فروشگاه
آدرس، تلفن و سایر مشخصات کسبوکار خود را در وبسایت خود ثبت کنید تا در معرض دید کاربران قرار گیرد. با این کار علاوه بر جلب اطمینان کاربر، نظر الگوریتم گورخر را نیز جلب میکنید. پس از ثبت آدرس فیزیکی فروشگاه، آن را در گوگل مپ نیز ثبت کنید تا سئو محلی وبسایت خود را نیز بالا ببرید.
- پروتکل SSL
برای تمامی صفحات وبسایت خود پروتکل SSL بگیرید و امنیت وبسایت خود را بالا ببرید. الگوریتم گورخر به دنبال وبسایتهایی با امنیت بالا است تا از حفظ اطلاعات کاربران آسوده باشد.
- درگاه پرداخت
داشتن درگاه پرداخت یک ضرورت برای فروشگاههای اینترنتی است. حداقل یک درگاه پرداخت برای فروشگاه خود داشته باشید که تا مشتریان شما به راحتی بتوانند از شما خرید کنند؛ علاوه بر این، امکان پرداخت نقدی پس از دریافت کالا را نیز به مشتریان بدهید.
- پشتیبانی آنلاین
پشتیبانی آنلاین را برای وبسایت خود فعال کنید تا کاربران بتواند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. داشتن پشتیبانی آنلاین نرخ تبدیل را افزایش میدهد و احتمال خرید کاربر از شما را بالا میبرد.
- بهینه سازی سرعت وبسایت
سرعت وبسایت یک فاکتور مهم برای فروشگاه اینترنتی به حساب میآید. شما تنها ۴ ثانیه فرصت دارید تا بتوانید نظر کاربران را به خود جلب کنید و هنگامی که سرعت بازگذاری صفحات وبسایت شما پایین باشد، کاربر وبسایت شما را ترک میکند و به سراغ سایر وبسایتها میرود.
منبع: https://mahvision.com/
برچسب: ،