الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه تاثیری روی رتبه سایت شما دارد؟
یک خواهش! قبل از اینکه ادامه این مقاله را بخوانید، چند ثانیه مرورگرتان را باز کنید و عبارت "کافههای نزدیک من" را در گوگل جست و جو بکنید! جالب است نه؟ گوگل خودش نزدیکترین کافهها را شناسایی کرده و به همراه مختصات به شما نشان میدهد. این همان الگوریتم کبوتر گوگل است.
گوگل تصمیم گرفته که بعد از پاندا، پنگوئن، و مرغ مگس خوار، این بار کبوتر را به قفسه حیواناتش اضافه کند. به این دلیل ما هم در این مقاله به شما توضیح میدهیم که الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟ چه ربطی به سئوی لوکال (سئوی محلی) دارد؟ و چگونه میتواند به کسب و کارهای محلی کمک کند.
الگوریتم کبوتر چیست؟
چیزی که در ابتدای این مقاله گفتم فقط برای آشنا کردن شما با الگوریتم کبوتر بود. اما الان میخواهیم ببینیم که دقیقا الگوریتم کبوتر چیست و چگونه کار کار میکند.
میدانید که گوگل یک موتور جست و جو است که کارش با محتواست اما چیزی که جالب است، این است که الان دیگر فقط متن و تصویر و صدا برای گوگل محتوا نیستند بلکه مکان (لوکیشن) هم محتوا به حساب میآید! گوگل هم به خاطر اینکه بتواند از این محتوا به درستی استفاده کرده و کار را برای کاربرانش راحتتر بکند، الگوریتم جدیدی ایجاد کرده و اسم آن را کبوتر گذاشته است. این الگوریتم در سال 2014 توسط گوگل معرفی شد.
الگوریتم کبوتر چگونه کار میکند؟اگر تا بحال از گوگل برای جست و جو استفاده کرده باشید، حتما متوجه شدهاید که وبسایتهای مختلف در گوگل رتبه دارند. مثلا فرض کنید عبارت "بازاریابی چابک چیست" را جست و جو میکنیم.
برچسب: ،