وبلاگ رایگان دانلود فیلم و سریال رایگان ساخت وبلاگ رایگان
حذف در پنل کاربری [X]
كلمه كليدي طولاني يا لانگ تيل چيست و چه كاربردي دارد؟ سئو سایت کسب و کار

سئو سایت کسب و کار

آموزش سئو سایت، آموزش seo، دیجیتال مارکتینگ

کلمه کلیدی طولانی یا لانگ تیل چیست و چه کاربردی دارد؟

کلمه کلیدی طولانی یا لانگ تیل کیورد چیست؟

کلمه کلیدی طولانی یک عبارت چند کلمه ای با تعداد جستجوی به نسبت کم و تنوع زیاد است که تعداد کلمات آن میتواند 3 ، 4 و یا حتی بیشتر از 4 کلمه باشد و بخاطر همین چند کلمه ای بودن به هدف جستجوی کاربر نزدیکتر هستند و ترافیکی که از این طریق جذب میشود قطعا نرخ تبدیل بالاتری خواهد داشت. به عنوان مثال اگر کاربری به دنبال خرید لباس ورزشی زرد رنگ برای فصل تابستان باشد یکی از عباراتی که در موتورهای جستجو آن را سرچ میکند میتواند کلمه کلیدی طولانی “لباس ورزشی آستین کوتاه زرد” باشد که این عبارت قطعا تعداد جستجوی کمتری نسبت به کلمه کلیدی “لباس ورزشی” دارد و نتایجی که برای این لانگ تیل کیورد به مخاطب نمایش داده میشود قطعا به هدف و خواسته وی نزدیکتر است و نرخ تبدیل بالاتری هم خواهد داشت.

برای شناسایی کلمه کلیدی بلند مورد استفاده توسط یک مخاطب که به دنبال هدف مشخصی است میتوان لیستی لانگ تیل کیورد را در نظر گرفت به عنوان مثال اگر مخاطبی با سطح تخصص پایین ، به دنبال یاد گرفتن سئو بدون پرداخت هزینه و در کمترین زمان ممکن باشد و توانایی استفاده از منابع انگلیسی را هم نداشته باشد یکی از عبارات بلند زیر میتواند جز عبارت مورد جستجوی این فرد باشد:

  • بهترین منابع رایگان آموزش سئو
  • آموزش ساده سئو برای افراد مبتدی
  • چگونه یک سئوکار حرفه ای شویم
  • روشهای یادگیری سریع سئو
  • بهترین منابع فارسی آموزش سئو

نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که هر عبارت جستجوی 3 کلمه ای یا حتی بیشتر از 3 کلمه لزوما یک کلمه کلیدی طولانی نیست و معیار اصلی شناسایی این نوع کلمات کلیدی خاص بودن آنها و تعداد جستجوی پایین آنها است نمودار زیر که سایت Ahrefs آن را ارائه داده است به همین موضوع اشاره دارد.

چرا کلمات کلیدی طولانی ارزشمند هستند؟

در نمودار بالا در بخش قبلی کیوردهای قرمز و زرد نشان دهنده عبارات پرجستجو هستند که کلماتی مثل لبتاب ، لباس و موبایل در این دسته قرار میگیرند که تعداد جستجوی آنها بسیار بالاست که حدود 60 درصد از کل جستجو کاربران را شامل میشوند ولی این کلمات فقط حدود 0.16 درصد از تعداد کل عبارات جستجو را شامل میشود که مقدار ناچیزی از کل کلمات کلیدی است. اگرچه منطقه سبز و بنفش در نمودار بالا فقط حدود 40 درصد کل جستجوی کاربران را شامل میشود ولی عبارات این بخش از نمودار که بیانگر کلمات کلیدی بلند هستند حدود 99 درصد از کل عبارات مورد جستجو را شامل میشود که بیانگر اهمیت آنهاست.

مزیت اصلی longtail keyword این است که بخاطر کم بودن تعداد جستجوی این نوع عبارات قطعا رقابت کمتری برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو برای این کلمات وجود دارد. فرض کنید شما با اجرای یک استراتژی سئو مناسب با تلاش زیاد بتوانید برای یک عبارت پرجستجو و رقابتی به صفحه اول گوگل برسید در این مرحله قطعا رسیدن به رتبه های بالاتر برای این کلمه کلیدی رقابتی بسیار دشوار خواهد بود ولی با استفاده از لانگ تیل کیورد که رقابت کمتری دارند میتوانید ترافیک خود را تا چند برابر افزایش دهید.

علت دیگر اهمیت کلمات کلیدی طولانی این است که با توجه به نزدیک بودن نتایج به هدف جستجوی ، ترافیکی که از آنها جذب سایت میشود کیفیت بالاتری خواهند داشت و قطعا نرخ تبدیل آنها هم بسیار بالاتر از سایر عبارات جستجو خواهد بود.

فرض کنید یک کسب وکار آنلاین در زمینه پوشاک فعالیت میکند و انواع مختلف پوشاک را به مشتریان خود میفروشد و میخواهد با سرمایه گذاری در حوزه سئو رتبه سایت خود را ارتقا دهد و ضمن افزایش ترافیک سایت ، فروش خود را هم افزایش دهد. در اولین نگاه شاید کلمه ای که به ذهن همه مدیران این کسب وکار خطور میکند که به عنوان کلمه کلیدی روی آن تمرکز کنند کلمه “خرید لباس” یا شاید هم “خرید پوشاک” باشد که یک عبارت بسیار کلی با تعداد جستجوی بالا و در عین حال شدیدا رقابتی هستند و کسب رتبه بالا در این نوع عبارات قطعا نیازمند هزینه و زمان زیاد است. برای این کسب وکار میتوان یک عبارت محدودتر مثل خرید لباس زنانه را به عنوان کلمه کلیدی در نظر گرفت که نسبت به عبارت خرید لباس قطعا تعداد جستجوی کمتر و رقابت کمتری خواهد داشت.

برای این کسب وکار حتی میتوان عبارات محدودتری را به عنوان کلمه کلیدی در نظر گرفت مثلا عبارت “لباس مجلسی زنانه” میتواند گزینه مناسبی باشد ولی در این مثال حتی میتوان عبارات محدودتری را انتخاب کرد به عنوان مثال عباراتی مثل “لباس مجلسی زنانه مشکی” یا “لباس مجلسی زنانه سفید” و یا “لباس مجلسی زنانه قرمز” میتواند انتخاب شود که مثالهایی از یک کلمه کلیدی طولانی هستند.

استفاده از چندین کلمه کلیدی طولانی برای یک سایت میتواند ترافیک باکیفیت بالایی را جذب آن سایت کند. در مثال کسب وکار فعال در حوزه پوشاک فرض کنید چندین عبارت مثل “لباس مجلسی زنانه سفید” به عنوان کیورد انتخاب شود این کلمات با توجه به تعداد نسبتا پایین جستجو قطعا رقابت کمتری خواهد داشت و کسب رتبه بالا برای این نوع عبارات به مراتب ساده تر از کلمات کلیدی کوتاه خواهد بود.

حال اگر این کسب وکار روی چندین عبارت این چنینی با رنگهای مختلف تمرکز کند قطعا میتواند ترافیک بالایی که کیفیت بالایی هم دارد جذب کند و با توجه به اینکه این عبارات به هدف کاربر نزدیکتر هستند قطعا نرخ تبدیل آنها عدد بالاتری خواهد بود و تعداد بیشتری از کاربرانی که از این طریق جذب سایت شده اند اقدام به خرید از آن خواهند کرد.

مزایای کلمه کلیدی طولانی برای سئو

کلمه کلیدی طولانی مزایای زیادی برای بهبود سئو سایت دارد که از جمله این مزایا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد جستجوی کمتر توسط کاربران
  • رقابت کمتر و ساده تر بودن کسب رتبه در موتورهای جستجو
  • هزینه کمتر برای کسب رتبه در موتورهای جستجو
  • نرخ تبدیل بالاتر

در ادامه این بخش در مورد هریک از موارد بالا به سورت مجزا صحبت میکنیم.

تعداد جستجوی کمتر توسط کاربران

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تعداد جستجوی یک کلمه کلیدی بلند به نسبت یک کلمه کلیدی کوتاه کمتر است در نگاه اول شاید این ویژگی یک نکته منفی برای این نوع عبارات باشد زیرا تعداد کمتری از کاربران آن را جستجو میکنند ولی این همه واقعیت نیست. لانگ تیل کیورد با وجود این که تعداد جستجوی کمتری دارند ولی حدود 99 درصد از کل عبارات جستجوی کاربران را شامل میشود بنابراین نقش مهمی در بهبود سئو دارند.

رقابت کمتر و ساده تر بودن کسب رتبه در موتورهای جستجو

اگر برای بهبود سئو سایت خود فقط روی کلمات کلیدی کوتاه و پررقابت تمرکز کنید و مثلا برای این نوع عبارات از رتبه 15 به رتبه 10 در گوگل برسید ولی روی کلمات کلیدی طولانی ، برای بهبود رتبه آنها کار نکنید احتمالا موفقیت چشمگیری در حوزه سئو سایت نصیب شما نخواهد شد.

برای مثال همان کسب وکار پوشاک که در بخشهای قبلی به آن اشاره کردیم را در نظر بگیرید برای این کسب وکار در عبارت “خرید لباس” قطعا رقابت سنگینی وجود دارد و رسیدن به رتبه بالا گوگل برای این عبارت سختتر است ولی برای عباراتی مثل “لباس مجلسی زنانه قرمز” که یک لانگ تیل کیورد است رقابت کمتری وجود دارد و رسیدن به رتبه بالا برای این کلمه کلیدی قطعا آسانتر خواهد بود و هزینه کمتری هم خواهد داشت. بنابراین همین کسب وکار میتواند با تمرکز روی چندین کلمه کلیدی بلند با رقابت کمتر ترافیک بیشتری را جذب سایت خود کند و فروش خود را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

هزینه کمتر برای کسب رتبه در موتورهای جستجو

کسب رتبه برای کلمات کلیدی بلند با توجه به اینکه این نوع عبارات رقابت کمتری دارند نیازمند صرف زمان و هزینه کمتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه است و شما میتوانید با ارتقا رتبه سایت خود برای یک کلمه کلیدی بلند ، خیلی سریع به سراغ عبارت دیگر بروید تا بتوانید کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید.

نرخ تبدیل بالاتر

کلمات کلیدی بلند با توجه به اینکه عبارات محدودتر و خاصی هستند قطعا به هدف و خواسته مخاطب نزیکتر خواهند بود و ترافیکی که از طریق آنها جذب سایت میشوند کیفیت بالاتری دارند در نتیجه نرخ تبدیل این نوع کلمات بالاتر از کلمه کلیدی کوتاه خواهد بود.

برای مثال کسب وکاری را در نظر بگیرید که در حوزه فروش آنلاین کفش فعالیت میکند اگر این کسب وکار روی عبارت رقابتی “کفش” تمرکز کند و به رتبه 1 گوگل برسد ممکن است ترافیک بالایی را جذب سایت خود کند و قطعا نرخ تبدیل آن خیلی بالا نخواهد بود ولی اگر همین کسب وکار روی یک کلمه کلیدی بلند مثل “کفش ورزشی سفید زنانه” کار کند ممکن است ترافیک کمتری نسبت به کیورد کوتاه کفش جذب کند ولی چون عبارت جستجو یک محصول با ویژگی مشخص است قطعا نرخ تبدیل ترافیکی که از این طریق جذب سایت میشود بالاتر خواهد بود.

نحوه کسب رتبه برای کلمات کلیدی بلند

در استفاده از کلمات کلیدی بلند باید به این نکته مهم توجه داشت که تولید تعداد زیادی محتوای بی کیفیت یا در اصطلاح thin content برای هر کلمه کلیدی بلند کار چندان مطلوبی نیست. برای کسب رتبه مناسب برای کلمات کلیدی بلند نیازمند تدوین و اجرای یک استراتژی سئو مناسب است که بخشی از آن میتواند شامل سئو صفحه محصولات و بخش دیگر شامل استراتژی محتوا باشد.

برای کسب رتبه مناسب برای کلمات کلیدی بلند میتوانید اقدامات زیر را دنبال کنید:

گام اول : شناسایی کلمات کلیدی طولانی

در اولین گام برای کسب رتبه باید کلمات کلیدی طولانی مطلوب کسب وکار خود را شناسایی کنید که برای هر مرحله از قیف خرید میتوان عبارات مختلفی را در نظر گرفت.

به طور کلی قیف خرید شامل سه مرحله زیر است:

  • اطلاع یا Awareness
  • توجه یا Consideration
  • ترجیح یا preference
  • خرید یا purchase

همانطور که گفتیم کاربران در هر مرحله از قیف خرید عبارات متفاوتی را برای رسیدن به خواسته خود جستجو میکنند. مثلا کاربری که به دنبال خرید کفش ورزشی بسکتبال است در مرحله اول یعنی مرحله اطلاع به دنبال کسب اطلاعات در مورد این موضوع خواهد بود و احتمالا عباراتی مثل “مناسبترین کفش برای ورزش بسکتبال” و یا “ویژگی های کفش مناسب برای بسکتبال” را جستجو خواهد کرد ولی همین کاربر در مرحله آخر قیف فروش یعنی مرحله خرید احتمالا عبارتی مثل “خرید کفش بسکتبال نایک مدل جردن” را جستجو میکند.

گام دوم : سازماندهی کلمات کلیدی بلند

بعد از شناسایی کلمات کلیدی طولانی باید هر یک از آنها را برای مخاطبین هدف خود تعریف و سازماندهی کنید به عنوان مثال مخاطب هدفی که عبارت “خرید کفش بسکتبال نایک مدل جردن” را جستجو میکند قطعا خواسته ها ، نیازها و اهداف متفاوتی با مخاطبی که عبارت “خرید کفش مناسب برای پیاده روی” جستجو میکند دارد.

گام سوم : تدوین استراتژی محتوایی مناسب

بعد از شناسایی کلمات کلیدی بلند و سازماندهی آنها نوبت به تدوین یک استراتژی محتوایی میرسد که برای ایجاد یک استراتژی مناسب پاسخ به پرسشهای زیر میتواند بسیار راهگشا باشد:

  • چگونه یک استراتژی محتوایی ایجاد کنیم که هر مرحله از قیف فروش را هدف قرار می دهد؟
  • چگونه محتوا را بر اساس مطالب داغ و اخبار روز ایجاد کنیم؟
  • بازاریابی برای محتوای متمرکز بر محصول چه تفاوتی با بازایابی برای محتوای مرتبط با سبک زندگی مخاطبین هدف دارد؟

گنجاندن تاریخها و مناسبتها در استراتژی محتوایی هم میتواند بسیار مفید باشد به عنوان مثال اگر در تاریخ خاصی قصد رونمایی از محصول خاصی دارید و یا اگر برای جمعه آخر سال میلادی یا همان black Friday برنامه فروش ویژه ای دارید حتما آنها را در استراتژی محتوایی خود در نظر بگیرید.

گام چهارم : توسعه و گسترش محتوا

در این مرحله باید اقدام به توسعه و گسترش محتوای خود بپردازید منظور از توسعه محتوا این است که در مورد کلمه کلیدی شناسایی شده محتوای جنبی و حاشیه ای ایجاد کنید.

برای مثال برای توسعه محتوای متناسب با بلاکچین میتوانید در مورد موضوعات زیر محتوا ایجاد کنید:

  • فناوری بلاک چین چیست؟
  • چگونگی سرمایه‌گذاری در بلاک چین
  • مهمترین کاربردهای فناوری بلاک چین
  • پیشنینی آینده فناوری بلاک چین

محتوایی که تولید میکنید باید متناسب با خواسته ها و اهداف مخاطب هدف شما باشد تا بتواند بیشترین تاثیرگذاری را روی مخاطب داشته باشد و او را ترغیب به خرید محصول کند.

گام پنجم : تولید محتوا را عملیاتی کنید

در آخرین گام به مرحله تولید محتوا میرسیم که باید در آن همه اعضای تیم خود را با هم هماهنگ کنید تا بتوانند متناسب با استراتژی و تقویم محتوایی که ایجاد کرده اید محتوایی باکیفیت و جذاب تولید کنند.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی طولانی

در این بخش نحوه شناسایی بهترین کلمه کلیدی طولانی را به شما آموزش میدهیم و در مورد کیورد ریسرچ یا همان تحقیق کلمه کلیدی با شما صحبت خواهیم کرد.

استفاده از گوگل

یکی از ساده ترین و در عین حال در دسترسترین روش برای تحقیق در مورد کلمه کلیدی استفاده از موتور جستجو گوگل است برای این منظور میتوان از بخشهای عبارت پیشنهادی گوگل ، جستجوهای مرتبط و یا حتی بخش peplo also ask که در صفحه نتایج گوگل نمایش داده میشود استفاده کنید.

استفاده از شبکه اشتراک گذاری فیلم یوتیوب

با استفاده از بخش تکمیل خودکار بخش جستجوی یوتیوب میتوان به ایده های مناسبی برای تولید محتوا ویدئویی دست یافت زیرا معمولا کاربران الگوی رفتاری و جستجوی متفاوتی در یوتیوب برای مشاهده ویدئوهای این شبکه دارند که از طریق یوتیوب میتوان به اطلاعات مفیدی در این مورد دست یافت.

ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی طولانی

برای شناسایی و تحقیق کلمه کلیدی طولانی ابزارهای رایگان و پولی متنوعی وجود دارد که ما در این بخش به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

سرچ کنسول گوگل یا همان Google Search Console

سرچ کنسول گوگل ابزاری00 رایگان است که توسط شرکت گوگل برای تحلیل عملکرد سئو سایتها در اختیار مدیران آنها قرار داده شده است. به وسیله این ابزار فوق العاده کاربردی میتوانید از میزان ترافیکی که یک عبارت خاص به سایت شما جذب کرده است مطلع شوید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. به وسیله این ابزار شگفت انگیز میتوانید فرصتهای پنهان و کلمات کلیدی طولانی که قبلا توجهی به آنها نمیکردید را شناسایی کنید و از آنها برای جذب بیشتر ترافیک به سایت خود استفاده کنید.

Google Keyword Planner

این ابزار یکی از کاربردیترین راههای کیورد ریسرچ است که از طریق آن میتوانید از میزان جستجوی یک عبارت در بازه زمانی مشخص و با موقعیت مکانی معین مطلع شوید و حتی کلمات کلیدی مرتبط با کیورد مورد نظر را شناسایی کنید.

Google Trends

یکی از بهترین ابزارهای کیورد ریسرچ ، گوگل ترندز است که به وسیله آن میتوان به اطلاعات مفیدی در مورد میزان جستجوی یک عبارت در بازه زمانی و موقعیت مکانی مورد نظر در گوگل دست یافت و حتی تعداد جستجوی کلمات کلیدی متفاوت را با هم مقایسه کرد.

Ahrefs Keywords Explorer

به وسیله این ابزار میتوانید تعداد جستجوی عبارت مورد نظر در موتورهای جستجوی مختلف مثل گوگل ، بینگ و حتی یوتیوب را مشاهده کنید به علاوه با استفاده از سایت ahref میتوانید استراتژی محتوایی و سئو رقبا خود را تجزیه و تحلیل کنید.

SEMRush

این ابزار یکی از ابزارهای بسیار محبوب و کاربردی سئو و کیورد ریسرچ است که به وسیله آن میتوانید مناسبترین کلمات کلیدی را شناسایی کنید ، عملکرد سئو رقبای خودتان را بررسی و تحلیل کنید و حتی کمپینهای گوگل ادوردز خود را بهینه سازی کنید.

moz.com

این سایت یکی از کاربردی ترین و معروفترین سایتها در حوزه سئو است که میتوان اطلاعات بسیار مفیدی در مورد کیورد ریسرچ از آن استخراج کرد که از جمله این اطلاعات میتوان به کلمات کلیدی مشابه ، حجم جستجوی و میزان سختی رقابت در آن کیورد را نام برد.

KeywordTool.io

KeywordTool.io یکی از بهترین ابزارهای کیورد ریسرچ است که به وسیله آن میتوانید لیستی کامل از کلمات کلیدی مشابه و مرتبط با کیورد مورد نظرتان به همراه اطلاعات مفیدی در مورد حجم جستجو ، میزان رقابت و حتی میزان هزینه برای هر کلیک یا در اصطلاح تخصصی CPC هر کلمه کلیدی بدست بیاورید.

KWFINDER

این سایت یکی از بهترین سایتها برای کیورد ریسرچ یا همان تحقیق کلمه کلیدی است و همانطور که از نام این سایت مشخص است میتوانید با استفاده از این ابزار بهترین کلمات کلیدی طولانی با میزان رقابت کمتر را شناسایی کرد.

نتیجه گیری

در این محتوا در ادامه آموزشهای مرتبط با حوزه سئو به موضوع کلمه کلیدی طولانی پرداختیم و ضمن معرفی این نوع از کیوردها ، مزایای این نوع کلمات کلیدی برای بهبود رتبه سئو را بیان کردیم و در پایان هم چند ابزار کاربردی برای کیورد ریسرچ را به شما معرفی کردیم. امیدواریم که این محتوا برای شما مفید بوده باشد در پایان اگر هر گونه انتقاد یا پیشنهادی دارید خوشحال میشویم از طریق کانالهای ارتباطی ما در همیاروردپرس با ما در میان بگذارید.

منبع : تراکت



برچسب: ،
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۱:۳۰ توسط:سئو موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :