تولید محتوای متنی و نکات آن
امروزه از تولید محتوای متنی به عنوان یکی از کلیدی ترین و ضروری ترین بخش های بازاریابی محتوا یاد می شود. درواقع محتوای متنی یکی از مهمترین بخشهای این بازاریابی است که مخاطب با خواندن آن به شما و محصولات و خدمات شما اعتماد می کند.در تمامی وب سایت ها از متن برای نشان دادن خاصیت و ویژگی های یک کالا ویا خدمات به مشتریان استفاده شده است.
امروزه تولید محتوای متنی در کنار تولید انواع محتوای صوتی و ویدیویی به عنوان شاکله اصلی بازاریابی محتوا در دنیا شناخته می شود. در نتیجه شما برای نشان دادن کالا و خدمات خود در بازاریابی حتما به یک متن نیاز دارید و چگونه نشان دادن آن و نحوه نوشتن آن که بتواند مخاطب را جذب و برای خرید ترغیب کند از اهمیت بالایی برخوردار است .
تولید محتوای متنی چیست؟یکی از پرکاربردترین انواع محتوا که به شدت بر روی مخاطبان تاثیر گذار است تولید محتوای متنی است . محتوای متنی میتواند به سادگی ارزش کالا و خدمات را به کاربر منتقل کرده و به خوبی نمایانگر کسب و کار شما باشد. همچنین تولید محتوای متنی
یکی از اساسی ترین روش ها برای بهبود سئوی سایت ها در دنیای اینترنت است. در واقع تمامی قوانین و استاندارد های سئو که برای بهبود رتبه سایت ها در نتایج موتور های جست و و در نظر گرفته می شوند بر اساس همین تولید محتوای متنی است.
هر چه که متن شما بهتر و بهینه تر نوشته شده باشد و از استاندارد های سئو بیشتر پیروی کند می تواند باعث بهبود سئوی سایت شما شود. در نتیجه سایت شما بیشتر و بهتر دیده شده و کسب و کار شما بیشتر و بهتر رونق پیدا می کند .تولید محتوای متنی صرفا نوشتن یک پست به صورت وبلاگی نیست ، در واقع هدف اصلی نوشتن یک متن جذب مخاطب است . مخاطب اولین چیزی را که میبیند متن است و اولین کلماتی که می خواند در تصمیم گیری او و نقشی اساسی ایفا می کند.
پس باید محتوای نوشته شده به خوی بتواند حالات و احساسات کاربر را برای خرید و استفاده از محصول و یا خدمات ترغیب کند. به همین دلیل است که فرایند تولید محتوای متنی را به کارشناسان خبره ارجاع می دهند تا آنها بتوانند با استفاده از استراتژی های تولید محتوای متنی
و دانش و تجربه خود بهترین محتوای متنی را تولید کنند .
مزیت های تولید محتوای متنی :
صفرتا صد بازاریابی محتوا
استفاده از متن تولید شده در وب سایت ها بهبود رتبه سایت در نتایج جست و جوی گوگل
توانایی بالا در جذب مخاطب از طریق اینترنت
جذب مشتریان بالقوه
افزایش اعتبار کسب و کار با انتشار محتوای مناسب در فضای اینترنت
امکان اشتراک گذاری محتوای متنی تولید شده در شبکه های اجتماعی
بهبود برندینگ برای کسب و کار ها
رشد و توسعه کسب و کار در بخش های مختلف
معایب تولید محتوای متنی
نیاز به استفاده از کارشناسان خبره و متخصص
توجه بالا به نوع محتوای متنی و دقت در نوشتن ان
نیاز به زمان و هزینه برای تاثیر گذاری بهتر ( نسبت به محتوا های دیگر هزینه به مراتب کمتری دارد)
توجه به سلیقه مخاطب در هنگام نگارش محتوای متنی که ممکن است فرایند تولید را کمی سخت تر کند.
قبل از اینکه تفاوت تولید محتوای متنی با سایر محتوا ها را به شما شرح دهیم باید بدانیم که محتوای متنی از چه چیزی تشکیل شده است . محتوای متنی ترکیی از واژگان است که با استفاده از آنها در صدد انتقال یک پیام و ارسال آن برای یک مخاطب و یا گروهی از مخاطبان خاص است . در فرایند تولید محتوای متنی شما باید به یک موضوع خاص پرداخت و در خصوص آن اقدام به نوشتن نمایید .
تولید محتوای متنی قدمتی به اندازه تاریخ دارد. از زمانیکه نوشتن اختراع شد تولید محتوای متنی هم به وجود آمد. در نگاه اول شاید شما به خودتان بگویید که با توجه به این همه کسو فیلم در دنیای اطراف ما دیگر افراد وقت و حوصله ای برای خواندن ندارند اما در حقیقت این چنین نیست. همچنان هم سایت ها اولین و اصلی ترین مولفه برای بهتر دیده شدن محتویات متنی می دانند.
تولید محتوای متنی به نوبه خود دارای سختی های زیادی است . شما باید از استاندارد های تولید محتوا استفاده کنید. این استاندارد ها در کنار استاندارد های سئو باعث می شود که فرایند تولید محتوای متنی کار ساده ای باشد و برای نوشتن آن شما نیاز به استفاده از کارشناسان خبره و نویسندگان ماهر داشته باشید .
در کنار این موارد باید به این نکته دقت کنید که تولید محتوای متنی با تولیدسایر محتواها تفاوت هایی است. اینکه شما همه آنچه را که میخواهید کاربر با خواندن آنها جذب شود را روی یک کاغذ و یا نوشته ارائه دهید کار سختی است. باید کلمات و لغاتی استفاده کنید که کاربر با خواندن آنها جذب مقاله شوید.باید در نوشتن جملات کوتاه و حساب شده عمل کنید تا کاربر با خواندن آنها خسته نشود . باید بتوانید در خصوص یک موضوع در کوتاه ترین و کاملترین جملات به صورت کامل همه موارد را شرح دهید.
در این خصوص باید گفته شود که در تولید محتوای صوتی نیز شما باید از روی یک متن اقدام به تولید محتوای صوتی نمایید. درواقعه همه آنچه که میخواهید با صوت خود به کاربر منتقل کنید را باید از روی یک دست نوشته و یا متن از قبل نوشته شده بخوانید . در اینجا تولید محتوای متنی به صورت غیر مستقیم به کار گرفته می شود.
در این حالت تفاوت اصلی در این است که در تولید محتوای متنی کاربر باید خود آنها را بخواند ولی در محتوای صوتی کاربر می تواند به راحتی به حرف ها و نوشته های شما گوش دهد. دراین حالت کاربر زمان کمتری را میتواند روی محتوای شما بگذارد .
مهمترین تشبیه به تفاوت تولید محتوای متنی و تولید محتوای صوتی مانند خواندن روزنامه و گوش دادن به اخبار رادیو است . کاربری که اقدام به خواندن محتوای متنی می کند روی این محتوا تمرکز می کند در حالی که در محتوای صوتی کاربر تمرکز کمتری روی محتوای شما دارد.
در تولید محتوای متنی این خاصیت نوشتاری است که می تواند مخاطب را جذب کند و هر چه نوشته جذاب تر باشد مخاطب بیشتر جذب می شود. در حالی که در محتوای صوتی این لحن و نوع صدای گوینده است که می تواند روی مخاطب تاثیر گذار باشد .
تولید محتوای تصویری ترکیبی از عکس ها و متن ها است. در اینجا کاربر می تواند همه آنچه را که می خواهد بشنود و بخواند را به صورت تصویری ببیند. مهمترین قابلیت محتوای تصویری این است که پیام را بهتر و کامل تر به مخاطب منتقل میکند. مخاطب می تواند نوع پیام را ببیند، مثلا می تواند کالا را ببیند ، با ان بیشتر و بهتر آشنا شود . ولی این قابلیت در محتوای متنی وجود ندارد و کاربر باید بر اساس نوشته ها با کالا و خدمات و ویژگی های یک محصول آشنا شود .
محتوای متنی خوبمهم ترین تفاوت تولید محتوای متنی و تولید محتوای تصویری زمان بر بودن محتوای تصویری است . در واقع فرایند تولید محتوای تصویری می تواند از چندین ساعت تا چندین روز زمان بر باشد در حالی که شما می توانید در مدت زمان کوتاهی مثل چند ساعت یک محتوای متنی خوب را تولید کند .
محتوای تصویری می تواند به خوبی تمام جنبه ها و بخش های محصول و یا خدمات را پوشش دهد در حالی که محتوای متنی می تواند فقط به این جنبه ها اشاره کرده و آنها را به کاربر معرفی کند. کاربر هیچ درک و تصویری از محصول شما نخواهد داشت .
در تولید محتوای متنی شما می توانید از یک یا چند نفر نویسنده استفاده کنید تا محتوای عالی تهیه شود و برای تولید محتوای تصویری شما باید از چندین نفر با تخصص های مختلف استفاده کنید . جزئیات بسیار زیاد در تولید محتوای تصویری وجود دارد که میتواند باعث موفقیت و یا شکست یک محتوا شود.
کسب و کارهای نیازمند تولید محتوای متنی
می توان به صورت کلی گفت که تقریبا تمامی کسب و کار ها به تولید محتوای متنی نیاز دارند. فرقی نمی کند که شما یک شرکت کوچک باشید یا یک فروشگاه درگوشه ای از شهر ، شما برای معرفی کالاها و خدمات خود نیاز به استفاده از محتوای متنی دارید. در واقع فرایند تولید محتوا به نوعی است که شامل تمامی کسب و کار می شوند.
از همین رو می توان گفت که در دنیای امروزی محتوای متنی نقش مهمی را در معرفی کسب و کار ها و محصولات و خدمات آنها ایفا می کند. به عنوان مثال شما روی شیشه فروشگاه ها قطعا نوشته هایی مثل روغن موجود است و یا کلیه اجناس با تخفیف را مشاهده کرده اید . در نتیجه می توان گفت که تولید محتوای متنی برای تمامی کسب و کار امری مهم است که از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده میکنند.
مخاطبان تولید محتوای متنی
محتوای متنی بر اساس نوع و ساختار خود می تواند مخاطبان مختلفی داشته باشد. در واقع اگر شما با انواع محتوای متنی آشنا شوید می توانید بر اساس آنها نیز اقدام به جذب مخاطب کنید.
تولید محتوای متنی را می توان در چندین دسته مختلف قرار داد. این دسته ها شامل موارد زیر می شوند :
در این نوع تولید، متن و نوشته شما برای عموم مردم و کاربران استفاده می شود. شما باید از ساده ترین کلمات استفاده کنید و به کوتاه ترین شکل ممکن پیام خود را منتقل کنید.
تولید محتوای متنی تخصصیاین نوع محتوا برای افراد خاص نوشته می شود. در تولید محتوای متنی تخصصی شما باید بیشترین دقت را به خرج دهید تا اطلاعات به صورت درست و دقیق به کاربر منتقل شود. این نوع محتوا به دلیل اینکه دارای مخاطب خاص هستند بسیار مهم هستند و باید از اصول و استانداردهای تولید محتوای متنی به شدت پیروی کنند .
تولید محتوای متنی برای شبکه های اجتماعیدر این نوع محتوا شما باید کلمات و واژه هایی را استفاده کنید که کاربر با خواندن آنها تحریک شده و به جذب محتوای شما شود. استفاده از کلمات مهم و حتی واژه هایی که به نوعی به عنوان واژگان مهم تلقی می شوند ( کلمات ترند شده در اینترنت ) باعث می شود که کاربر خیلی سریع جذب محتوای شما شود .
تولید محتوای متنی تبلیغاتیکوتاه مختصر و مفید از ویژگی های اصلی تولید محتوای متنی تبلیغاتی است. در محتوای تبلیغاتی شما چند ثانیه بیشتر برای جذب مخاطب وقت ندارید باید به دقت به آن چیزی که میخواهید بنویسید فکر کنید . تولید محتوای متنی تبلیغاتی را میتوان حساس ترین نوع تولید محتوای دانست که نتیجه آن به شدت روی کسب و کار شما تاثیر گذار است .
تولید محتوای متنی برای معرفی محصولاین نوع تولید محتوا مختص سایت های فروشگاهی است . در این نوع محتوا شما باید به خوبی تمام بخش های یک محصول و یا حتی یک خدمات را به کاربر توضیح دهید . هر چه محتوای شما بهتر و کامل تر باشد کاربر بیشتر و بهتر با محصول و خدمات شما اشنا می شود .
همانطور که اشاره شد تولید محتوای متنی بر اساس نیاز کاربر و نوع مخاطبان کاری دشوار است و اگر اشتباهی در این فرایند صورت گیر ممکن است نتیجه معکوس داده و باعث عدم اعتماد کاربران به شما و مجموعه شما شود. در نتیجه برای تولید محتوای متنی مورد نیاز خود باید به سراغ نویسنده ها و شرکت های معتبر بروید. این کاری است که حتی شرکت های بزرگ هم برای تبلیغات و معرفی خود و محصولات خود از آن استفاده میکنند.
بهبود کسب و کار شما
به این نکته توجه داشته باشید که تولید محتوای متنی هم باعث بهبود کسب و کار شما شده و هم اینکه می تواند به راحتی رتبه سایت (Site ranking) شما را بهبود ببخشد. شما می توانید به راحتی و با استفاده از تولید محتوای متنی سئو شده کسب و کار خود را بیشتر و بهتر به کاربران خود معرفی کنید .
شما باید به این نکته توجه کنید که کسب و کار شما دارای رقبایی است که از دیروز اقدامات خود را شروع کرده اند. در واقع رقبا منتظر حرکت و مشاهده استراتژی شما نیستند . شما هم باید فعالیت خود را آغاز کنید تا در دنیای تولید محتوا و دنیای دیجیتالی اینترنت از رقبای خود عقب نیفتید . برای اینکه بتوانید به راحتی رقبای خود را کنار زده و از آن ها پیشی بگیرید نیاز به تجربه و تخصص افرادی دارید که بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن سفارشات شما را انجام دهند .
مجموعه رایا مارکتینگ با داشتن چندین هزار نویسنده خوب و متعهد در ایران به عنوان یکی از بهترین و کاملترین مجموعه های تولید محتوای متنی عمل می کند. در این مجموعه شما می توانید به راحتی انواع محتوای متنی را سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن محتوای متنی خود را به بهترین و کامل ترین شکل ممکن دریافت نمایید .
برچسب: ،